Μετά τον «σκοτεινό τουρισμό» και τον «πράσινο τουρισμό», μια νέα ταξιδιωτική τάση κάνει την εμφάνισή της τα τελευταία χρόνια, ο λεγόμενος «κινηματογραφικός τουρισμός». Έτσι πολλοί επιλέγουν τον προορισμό των διακοπών τους με βάση τους τόπους όπου γυρίστηκαν δημοφιλείς ταινίες, σειρές ή ντοκιμαντέρ.
Η Νέα τάση για το 2023
Ο Κινηματογραφικός τουρισμός θα έχει ιδιαίτερη δυναμική το 2023 εκτιμά ο ταξιδιωτικός όμιλος Expedia. Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη για λογαριασμό του Tendance Hôtellerie, «τα ντοκιμαντέρ, οι ταινίες και οι τηλεοπτικές σειρές είναι πλέον η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης για ένα ταξίδι (20%), ξεπερνώντας πλέον τα κοινωνικά δίκτυα (13%) και βρίσκεται ακριβώς πίσω από συστάσεις από φίλους ή συγγενείς (42%)».
Περισσότερο από το ένα τρίτο των Γάλλων ερωτηθέντων (61%) έχουν σκεφτεί να επισκεφθούν έναν προορισμό αφού τον δουν σε τηλεοπτική σειρά ή ταινία ενώ 40% από αυτούς έχουν κάνει κράτηση ακόμη και για διαμονή.
Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για νέο φαινόμενο μια και ο κινηματογράφος ήταν πάντα πηγή έμπνευσης για ταξίδια. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί σχετικά με τους τουριστικούς προορισμούς και τη δυναμική βελτίωσή τους ότι η ανάγκη οπτικοποίησης των αξιοθέατων αποκτά με την πάροδο των ετών ολοένα και μεγαλύτερη σημασία.
Oi επισκέπτες ενός τουριστικού προορισμού φαίνεται πως ενδιαφέρονται περισσότερο για εικόνες που μπορεί να περιέχονται σε ταινίες ή σειρές και λιγότερο για να διαβάζουν πληροφορίες ή οδηγούς σχετικά με τον προορισμό.
Σύμφωνα με ανάλυση του πρακτορείου Bloomberg όσο πιο επιτυχημένη είναι εισπρακτικά μία κινηματογραφική ταινία τόσο πιο ωφελημένο αποδεικνύεται και το μέρος που γυρίστηκε